piątek, 9 października 2015

Kalsk- Kalzig.

Witam wszystkiego na łamach tego bloga. Może na początku wyjaśnię powody jego założenia. Prowadzę na FB grupę Lubuskich Genealogów i od jakiegoś czasu publikowałem tam sporo informacji i dokumentów archiwalnych dotyczących naszych Małych Ojczyzn, czyli naszych wsi i miasteczek, niejednokrotnie zapomnianych i nieznanych szerszemu ogółowi.
Zająłem się też historią Kalska, która do tego stopnia mnie zainteresowała, że powstał nawet spory cykl o Kalsku. Zdawałem sobie jednak sprawę, że formuła czy to strony, czy pisania o tej wsi bezpośrednio w mojej grupie, mija się z celem. Specyfika publikowania treści na Facebooku jest taka, że materiały te ulegają archiwizacji z powodu dodawania kolejnych treści i w ten sposób są mało przejrzyste.
Dlatego też założyłem w tym celu ten blog, który mam nadzieję, będzie bardziej przejrzysty i bardziej skupiony na jednej tematyce.
Historia tej wsi jest na tyle fascynująca i nietuzinkowa, że warto zająć się tym szerzej. Wiem, ze do tej pory nie było szerszych opracowań na temat historii tej wsi. Warto tę lukę wypełnić. Chciałbym jednak dla jasności oznajmić, że nie jestem ani historykiem, ani nie posiadam w tym kierunku stosownego wykształcenia. Po prostu historia lokalna jest moją wieloletnią pasją i mam nadzieję podzielić się nią z moimi Czytelnikami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz